Eerste dag Kaapstad: fietsen tafelberg - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anita Grinten - WaarBenJij.nu Eerste dag Kaapstad: fietsen tafelberg - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anita Grinten - WaarBenJij.nu

Eerste dag Kaapstad: fietsen tafelberg

Blijf op de hoogte en volg Anita

23 Juli 2017 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Op zondag zijn we rond 8.00 opgestaan, vanaf 9.00 kunnen we ontbijten. Om 9.45 uur moesten we eigenlijk al bij Albert & Victoria Waterfront zijn, maar dit bleek niet helemaal haalbaar. Dus maar even gebeld dat we iets later waren. Om 10.15 kon onze fietstocht met gids Niels van start. Je kon merken dat Niels erg geïnteresseerd was in de Zuid Afrikaanse geschiedenis en politiek, hij kon hier erg bevlogen over vertellen. We fietsen onder andere langs het standbeeld van Van Riebeeck, het parlementsgebouw met het tuinhuis waar Mandela heeft gewoond, de Bo Kaap (islamitische wijk met huisjes in alle kleuren van de regenboog), het stadion en andere mooie plekken. Rond lunchtijd waren we terug bij het Waterfront en op aanraden van Niels zijn we bij de Food Market gaan eten. Hier staan allerlei stalletjes met verschillende soorten eten die je buiten in de zon aan een tafel kon opeten. We namen allemaal iets anders, zodat we van alles konden proeven. Heerlijk!!!
Na de lunch zijn we nog door het Waterfront gelopen, erg gezellig stukje met allerlei winkeltjes en restaurantjes. Toen met de auto naar de Tafelberg en met de ronddraaiende kabelbaan omhoog. Boven was het erg druk, maar het uitzicht over de oceaan en Kaapstad was fantastisch! Omdat iedereen bang was niet op tijd met de kabelbaan naar beneden te kunnen, ontstond er snel een lange rij.
Hierna terug naar onze B&B Mountview Guest House en even opgefrist. Daarna hapje gaan eten en thuis nog kopje thee gedaan. Genoeg gezien om voldaan te kunnen gaan slapen :)