Naar de Walvissen in Hermanus - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Anita Grinten - WaarBenJij.nu Naar de Walvissen in Hermanus - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Anita Grinten - WaarBenJij.nu

Naar de Walvissen in Hermanus

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

26 Juli 2017 | Zuid-Afrika, Hermanus

Vroeg vertrokken naar Hermanus om daar te gaan whale watchen, tocht staat om 14:00 uur geplanned.
De rit van Franschhoek naar Hermanus is prachtig. Het gaat via een bergpas, een half drooggevallen stuwmeer en groene glooiende heuvels. Daar wacht ons weer een erg mooie B&B, the Cliff Cottage. Als we dit vergelijken met de hotels die we in Amerika hadden 4 jaar geleden, dan is dit wel een paar klassen beter! We hebben twee kamers, een Garden Cottage en een kamer in bij het woonhuis.
We wandelen via het “kuspaadje” in 20 minuten naar de New Harbour, een mooie tocht en onderweg zien we weer verschillende rock Dassies. Voordat de tour begint eerst nog lekker sushi gegeten in de haven. Het valt ons wel op dat het erg rustig is met boten in de haven. Als het maar doorgaat…. Na de lunch naar de plaats gelopen waar ze ons op komen halen. Om 14:05 toch maar eens even gebeld. Resultaat: tour gaat niet door vanwege weer, erg hoge golven. Maar wel alvast een reservering gemaakt voor morgen 09:00 uur. Maar toch wel balen.....
Rustig naar het centrum van de stad gereden en daar wat rondgelopen. Op een terras wat gedronken en wat een snack genuttigd. Daar zagen we dat het steeds drukker werd aan de kades, er bleken walvissen in de baai te zijn gesignaleerd. Dus wij dus ook naar de kade en naar de zee staren en inderdaad, daar hebben we walvissen gezien! Ze waren vanaf het land prima met het blote oog te zien, verbazingwekkend hoe ver ze de baai in komen! Helaas hadden we onze verrekijkers en telelens niet bij ons, maar het was toch erg leuk om te zien. 's Avonds lekker gegeten in een bistro en op tijd gaan slapen, we moeten de dag erop al vroeg op om op tijd in de haven te zijn.
Ik slaap bij Max en Dick bij Coen, zodat Coen ’s morgens een beetje aangespoord kan worden . Om 6.45 moeten we al opstaan, om 7.30 worden we aan het ontbijt verwacht….