Nieuwe poging naar de Walvissen en naar Montagu - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Anita Grinten - WaarBenJij.nu Nieuwe poging naar de Walvissen en naar Montagu - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Anita Grinten - WaarBenJij.nu

Nieuwe poging naar de Walvissen en naar Montagu

Door: Dick & Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

27 Juli 2017 | Zuid-Afrika, Hermanus

Na een goed (maar vroeg) ontbijtje wandelen we in 20 minuten naar de haven en gelukkig varen de boten vandaag wel. Na dik een half uur varen komen we om de plek waar de walvissen zitten, spannend! Helaas beginnen de eerste mensen om ons heen hun zakjes al te gebruiken en hangen groen over de reling…...
Het zien van de walvissen is een ongelofelijke ervaring, niet normaal hoe dichtbij we konden komen en hoe groot die beesten dan zijn. Op de terugreis naar de haven zijn Anita en Max ook nog ziek geworden. Eenmaal in de haven eerste een dik half uur op een bankje gezeten. Daarna stukje gelopen. Dick en Coen zijn de auto gaan halen en Anita en Max blijven op een parkeerplaatsje wachten, waar Max in slaap viel. Gelukkig was hij hierna wat bijgekomen en zijn we naar de Old Harbour gereden voor de lunch. Na de lunch vertrokken we naar Montagu. We logeren bij de 7 Church B&B. De man des huizes ontvangt ons hartelijk. We hebben een family cottage geboekt, maar hij kijkt even naar onze jongens en biedt ze een eigen kamer aan, zodat zij ook langer bedden hebben. We hebben nog even rondgelopen in Montagu, maar er is niet veel te beleven. Even wat drinken in een supermarkt gehaald, waar we nagenoeg de enige blanken waren. Daarna bij een Italiaans restaurantje, waar sommige gerechten een Afrikaanse invalshoek hebben (bijvoorbeeld pizza met banaan). In onze cottage is het aardig koud (het is tenslotte winter), maar we hebben elektrische dekens en dat helpt goed om het lekker warm te krijgen…