Addo: Elephant Park - Reisverslag uit Addo, Zuid-Afrika van Anita Grinten - WaarBenJij.nu Addo: Elephant Park - Reisverslag uit Addo, Zuid-Afrika van Anita Grinten - WaarBenJij.nu

Addo: Elephant Park

Door: Dick & Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

01 Augustus 2017 | Zuid-Afrika, Addo

Op 7.00 uur staan we op, we ontbijten buiten met prachtig uitzicht op de rivier. In een kwartiertje rijden we naar Addo Elephant Park, waar we ons om 8.30 uur moeten melden voor de gamedrive van 9.00 uur. Er staat een aardige rij mensen, de formulieren zijn onduidelijk opgesteld en het gaat vrij traag allemaal. Qua efficiëntie zien we nog wel wat ruimte tot verbetering .
Daarna gaan we de open auto in en op pad. We zien weer dezelfde dieren als gisteren, maar nu ook een vosje, een hyena en een neushoorn! We hebben er dus al 3 van de Big Five gezien (olifant, buffel en neushoorn). Nu nog de leeuw en het luipaard, dan zijn we compleet. We hebben nog wat game drives te gaan, dus dat zal wel goed komen.
Na terugkomst rijden we even langs een winkel. Het is geen supermarkt, maar een loket met tralies eromheen, waar je kan opgeven wat je wil hebben. We kopen meel, eieren, melk, jam en stroop en wat spullen voor ons ontbijt morgen. Bij het chalet bakken we een stapel pannenkoeken die we op ons mooie terras burgemeester maken. We luieren een paar uur op ons terras en loeren met de verrekijker naar de vogels bij de rivier.
Rond 16.30 rijden we weer naar het park voor de night drive. Voor 17.00 uur moeten we ons registeren en betalen. Terwijl we staan te wachten tot het vertrek om 18.00 komen er behoorlijk wat aapjes voorbij. Uiteindelijk klimmen we weer in de Landcruiser en gaan we in het donker met de gids op pad. Het is verbazingwekkend wat hij in het donker nog weet te spotten. Met een groot livht schijnt hij terwijl hij rijdt heen en weer. We zien de spotted eagle owl, bat-eared fox, spotted hyena, scrub hare en springhare (hazen). We komen na ruim twee uur rondtoeren weer terug bij de gate. Ondanks de laag truien en jassen is het toch behoorlijk blauwbekken geweest. We zijn dan ook blij als we in het restaurant nog een warme hap kunnen krijgen. Met een volle buik gaan we terug naar onze huisjes. Het was een fantastische dag!