St Lucia: Hippo and Croc Boat Safari - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Anita Grinten - WaarBenJij.nu St Lucia: Hippo and Croc Boat Safari - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Anita Grinten - WaarBenJij.nu

St Lucia: Hippo and Croc Boat Safari

Door: Dick & Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

03 Augustus 2017 | Zuid-Afrika, Saint Lucia Estuary

Lai-La Cabins zijn selfcatering, dus rijden Dick en ik ’s morgens eerst even naar de supermarkt en halen wat ontbijtspullen. Om 13.00 uur staat een boottour gepland, de ochtend is nog vrij. Na het ontbijtje rijden we naar het vlakbij gelegen strand. Hier zien we ook weer common duikers (soort hertjes), vervet monkeys (aapjes) en zebramangoesten.
Omdat we aan deze kant niet verder kunnen met de auto, besluiten we naar iSimangaliso Wetlands Park te rijden. Behalve wat kudu’s zien we niet echt veel wild, bij een uitkijkpunt zien we in de verte wel walvissen. Terwijl we naar de auto lopen, komen we een groep schoolkinderen tegen, die graag op de foto willen, erg grappig!
We rijden tot Cape Vidal, maar dan moeten we als een haas terug om nog te lunchen en te zorgen dat we om 13.00 uur bij de boot zijn. We gaan in galop door de supermarkt om wat broodjes en beleg te halen, racen naar onze cabin, eten daar in recordtempo een paar broodjes, springen weer in de auto en zijn keurig op tijd bij de boot. Aan de overkant van de rivier zien we de nijlpaarden al liggen. Soms maken ze een soort hinnikend, lachend geluid waar we erg veel lol om hebben.
We varen twee uur over het St. Lucia Estuary en zien enorm veel hippo’s, een paar krokodillen en verschillende vogels. De boottocht was relaxed en erg de moeite waard!
’s Avonds eten we op aanraden van de dame van de receptie bij een restaurantje bij de oceaan. We gaan om tijd naar ons huisje en naar bed, want morgen moeten we vroeg - en dan bedoel ik ook vroeg - op.