Van Swaziland naar Witrivier - Reisverslag uit White River, Zuid-Afrika van Anita Grinten - WaarBenJij.nu Van Swaziland naar Witrivier - Reisverslag uit White River, Zuid-Afrika van Anita Grinten - WaarBenJij.nu

Van Swaziland naar Witrivier

Door: Dick & Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

06 Augustus 2017 | Zuid-Afrika, White River

Na een paar dagen zelf ontbijt te hebben geregeld, worden we hier weer verwend met een uitgebreid ontbijt met alles erop en eraan. Grappig is dat we om ons heen de aapjes zien springen terwijl we van de roereieren en pannenkoekjes smullen. We kletsen wat met een gezin uit Roosendaal, dat we op het vliegveld van Durban ook al gezien hadden, zij blijken toevallig ook door te gaan naar Witrivier.
Het tweede stuk in Swaziland blijkt een stuk minder armoedig. Bij de grens krijgen we dezelfde omslachtige procedures als gisteren. Het houdt iedereen lekker bezig, zullen we maar zeggen! Het landschap aan de Zuid Afrikaanse kant is prachtig, heuvelachtig, grasland afgewisseld met het bos van houtplantages. Volgens onze reisgids is Barberton een schilderachtig plaatsje, dus besluiten we hier een stukje voor om te rijden. Wij vinden het helaas wat tegenvallen, dus we stappen niet uit en rijden verder naar Witrivier, naar iLanda Guesthouse. De lunch neemt nogal wat tijd in beslag, waardoor we rond 15.00 pas bij het Krugerpark zijn. Ook hier moeten we ons eerst registreren, maar dan kunnen we op pad. We zien weer genoeg zebra’s, kudu’s en impala’s. Ook nog een neushoorn en wat olifanten. Nieuw op de lijst zijn de zuidelijke hoornraaf en de roodsnaveltok (voor degenen die The Lion King kennen: Zazu). We moeten uiterlijk om 18.00 uur het park uit zijn, dus na een tijdje keren we om. We hebben nog een half uurtje en rijden nog even naar een meertje, in de hoop daar nog wat te kunnen zien. Dat valt helaas tegen, dus vertrekken we richting de gate. De tijd begint te dringen, we rijden wat harder dan toegestaan en we komen om 17.58 bij de gate aan. Net op tijd dus, was wel even spannend!
Het is zondag, we hebben echt geen zin meer om weer naar een restaurant te gaan, maar alle winkels lijken al gesloten. Gelukkig zien we toch nog een supermarkt die nog open is en we slaan wat in om zelf even iets in elkaar te kunnen flansen. Nu we een keer op tijd terug zijn, heb ik mooi de kans wat verslagen bij te werken!