St Lucia: Hluhluwe-Imfolozi Park Full Day Safari - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Anita Grinten - WaarBenJij.nu St Lucia: Hluhluwe-Imfolozi Park Full Day Safari - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Anita Grinten - WaarBenJij.nu

St Lucia: Hluhluwe-Imfolozi Park Full Day Safari

Door: Dick & Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

04 Augustus 2017 | Zuid-Afrika, Saint Lucia Estuary

Zoals gezegd moeten we vroeg op: om 4.00 uur gaat de wekker. Om 5.00 uur moeten we klaar staan bij de gate. We worden opgehaald door onze gids David en we krijgen dekens van hem voor de kou, We pikken nog twee Engelse dames op en David laat de zijflappen naar beneden. Het is 50 minuten rijden naar de ingang van het park en het is KOUD!!! Bij de ingang van het park doet David de zijflappen weer omhoog zodat we beter uitzicht hebben en we rijden weer verder, nog steeds KOUD!!! We zien wel al wat wild, maar we zijn erg blij als we stoppen voor ontbijt. David haalt koelboxen uit de auto en dekt de tafel. De koffie is lekker warm en de zon begint voorzichtig wat warmer te worden. Er zijn broodjes, fruit en rusks (typische Zuid Afrikaanse koeken die ze hier eten bij het ontbijt). Het smaakt prima en met volle buikjes klimmen we weer in de auto.
David rijdt ons rond en vertelt van alles over de dieren en planten die we onderweg zien. We komen een neushoorn tegen, aapjes, impala’s en zebra’s. Na een paar uur stoppen we bij een hide-out, waar we een prachtig uitzicht hebben op een meertje waar enorm veel dieren te zien zijn. Behalve impala’s en zebra’s zien we hier ook nog gnoes, schildpadjes en kudu’s. Alsof je midden in een natuurfilm van de BBC staat, ongelooflijk!
We toeren weer verder en het landschap en de uitzichten zijn prachtig. Inmiddels is de temperatuur op aan het lopen en kunnen er wat vesten en jassen uit. De jongens hebben een korte joggingbroek onder de lange joggingbroek aangedaan en nu kunnen die witte kuiten ook wat zon vangen! We zien in de verte ook nog wat giraffen, maar helaas niet van dichtbij.
We stoppen rond de middag voor de braai. David laadt weer wat kratten en koelboxen uit, stookt de bbq aan die op deze stopplaats staan en legt de boerenworst en steak op het rooster. Ondertussen wordt de tafel gedekt en de salades en drankjes uitgestald. We eten heerlijk in het zonnetje en babbelen gezellig met de twee Engelse dames, die les blijken te geven op een internationale school in Dubai. Als de boel is ingepakt gaan we weer verder en rijden we langzaam maar zeker weer richting de uitgang van het park. Het park is enorm uitgestrekt, dus hier zijn we wel een paar uur zoet mee. Als klapper komen we op een veld nog een groep van een stuk op 11-12 witte neushoorns tegen, machtig!
Buiten het park blijkt inmiddels de school uit te zijn en langs de weg wordt er vaak naar ons gezwaaid door schoolkinderen en we zwaaien vrolijk terug. De lange dag begint zijn tol te eisen en de Engelse meisjes zitten te knikkebollen op hun bank. Als we in St. Lucia zijn, laten we ons afzetten op de hoofdstraat. We doen een drankje en lopen naar ons huisje terug. We gaan ’s avonds op tijd eten zodat we niet te laat terug zijn om lekker te kunnen gaan slapen.