Rondrit Kaapschiereiland - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anita Grinten - WaarBenJij.nu Rondrit Kaapschiereiland - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anita Grinten - WaarBenJij.nu

Rondrit Kaapschiereiland

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

24 Juli 2017 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vandaag konden we vanaf 8.00 ontbijten en hadden we geen haast. Rond 9.00 uur vertrokken we voor een rondrit op het Kaapschiereiland. Een tocht van 160 km, maar door alle prachtige uitzichten en ander natuurschoon hebben we er een volle dag over gedaan en zijn we net in het donker in onze B&B aangekomen.
Vanuit Kaapstad kom je eerst in de chique badplaatsen Clifton en Camps Bay. Hierna rijdt je al meer de natuur in en bij Hout Bay namen we de afslag naar Chapmans Peak. Een prachtige kustweg! Bij Noordhoek reden we steeds verkeerd, maar na de vierde keer op hetzelfde kruispunt gingen we eindelijk de goede kant op, naar Kommetjie. Bij Misty Cliffs (hier lagen inderdaad mistslierten) gestopt voor een bakkie koffie.
Na nog wat kilometers kwamen we aan bij het Cape of Good Hope Nature Reserve; een prachtig natuurpark waar Cape Point en Kaap de Goede Hoop in gelegen zijn. Bij Cape Point naar de vuurtoren omhoog gewandeld. Van hieruit was het uitzicht werkelijk MAGNIFIEK!! Echt ongelooflijk prachtig en raar om je te realiseren dat je op het een na zuidelijkste puntje van Afrika staat, met links de Atlantische Oceaan en rechts de Indische Oceaan/False Bay. Je zou hier walvissen moeten kunnen zien en er werd volop gewaarschuwd voor baboons (bavianen) maar die hebben we allebei niet gezien. Gelukkig wel wilde struisvogels, blesbokken, zeerobben, rock dassies en allerlei soorten vogels die bij ons niet voorkomen.
Natuurlijk konden we Kaap de Goede Hoop niet overslaan. Daarna zijn we het park uitgereden , op weg naar Boulders Beach, waar een kolonie Afrikaanse pinguïns woont. Erg grappig! We wilden nog via de kust naar Kal Bay, St.James en Muizenberg, maar bij Fish Hoek belanden we in een dikke file. Uiteindelijk maar omgedraaid en via Sunnydale naar Constantia gereden. Constantia ligt aan de oostkant van de Tafelberg en het barst hier van de wijnhuizen. Helaas waren we daar net wat te laat voor, maar we zijn in dit gebied wel een hapje gaan eten voordat we terug reden naar ons verblijf. Het was echt een fantastische dag! Na ga ik nog even inlezen, morgen rijden we via Stellenbosch naar Franschhoek. Beide plaatsen liggen in HET wijngebied van Z.A., dus dat komt wel goed!

• 25 Juli 2017 - 10:44

Opa En Oma:

Wat geweldig dat we dit allemaal met jullie meebeleven
    Super mooie foto's en ,n geweldig verslag
    Ik kan het zo mooi volgen op de kaart

Groetjes