Vertrek naar Addo (Elephant park) - Reisverslag uit Addo, Zuid-Afrika van Anita Grinten - WaarBenJij.nu Vertrek naar Addo (Elephant park) - Reisverslag uit Addo, Zuid-Afrika van Anita Grinten - WaarBenJij.nu

Vertrek naar Addo (Elephant park)

Door: Dick & Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

31 Juli 2017 | Zuid-Afrika, Addo

Omdat we zoveel mogelijk tijd in Addo willen besteden staan we om 7.00 uur op en zitten we om 8.30 in de auto. Het is ca 3,5 uur rijden dus we zijn mooi op tijd bij het River Front Estate. Hier worden we hartelijk ontvangen door Lisa (de gastvrouw) en de grote Deense dog Lucy. We hebben schattige chaletjes met een klein keukenblokje en een magnifiek uitzicht op de rivier, waar veel vogels zitten.
We popelen om naar Addo Elephant Park te gaan, dus rijden we gelijk die kant op. Bij de gate wordt goed geregistreerd met wat voor auto je het park in gaat, met hoeveel en de namen etc. We hebben voor morgenochtend een game drive geboekt, maar omdat we hier nu echt wel heel veel zin in hebben, boeken we voor morgenavond ook nog een Night drive.
Na de lunch gaan we eerst maar eens met onze eigen auto op pad. En wat zien we veel!!! Direct nadat we de gate door zijn zien we al een schildpad, vlak daarna zebra’s, zwijnen en –natuurlijk – veel olifanten! We zien buffels, mestkevers en veel verschillende vogels. We moeten om 18.00 het park uit zijn, dan sluiten ze de gate. Hoewel we het liefst door zouden rijden tot het deel waar de leeuwen zitten, draaien we vanwege de tijd toch maar om een rijden richting de poort. We zijn allemaal wel onder de indruk van de enorme hoeveelheid wild dat we gespot hebben!
’s Avonds eten we op aanraden van Lisa bij Africanos. We verwachten een soort Afrikaanse hut, maar dit is niet aan de orde. Het is erg modern en er zijn gerechten uit de wereldkeuken te bestellen. Dick en Coen eten zich ongans aan de sushi, Max en ik eten noedels met vlees.