Balule Nature Reserve (dag 2) - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Anita Grinten - WaarBenJij.nu Balule Nature Reserve (dag 2) - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Anita Grinten - WaarBenJij.nu

Balule Nature Reserve (dag 2)

Door: Dick & Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

10 Augustus 2017 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Om 6.00 uur worden we gewekt door het geluid van Afrikaanse trommels. Snel onder de douche! Het water komt uit een bore hole, is schoon en drinkbaar, maar ruikt niet echt fris. Om 6.30 uur vertrekt de auto. Als je vooraf dus nog een bakje koffie wil, moet je op tijd zijn. We hebben ons voor deze ochtend opgegeven voor de bush walk. We gaan onder begeleiding van een gewapende gids met een groep van 11 personen op pad. De gids vertelt van alles over de planten, de kleinere dieren, een buffelkarkas en vooral de pootafdrukken die we tegenkomen. Erg leuk en interessant, je ziet weer heel andere dingen dan vanuit de auto. Rond 9.00 uur zijn we terug voor het ontbijt. Hierna kunnen we relaxen tot aan de lunch. We gaan lekker bij het zwembad zitten, gewapend met een boek en de verrekijker. Want ook vanaf het zwembad heb je prima uitzicht over de rivierbedding en kunnen we naar giraffes, zebra’s en bavianen loeren. Het is heerlijk om zo wat uren te kunnen luieren. Na de lunch gaan we weer op pad, deze keer hebben we een stuk minder geluk. We komen zeker het een en ander tegen, maar the big five laten zich niet meer zo uitgebreid zien. The sundowner doen we samen met de gasten in een andere auto en de jongens vermaken zich met de olifantendrollen die er liggen. We rijden in het donker terug, terwijl de gids met zijn zoeklicht speurt naar dieren die in het donker actief zijn. Ook daarmee hebben we minder geluk dan gisteren, voordeel is dat we daardoor minder laat terug zijn dan gisteren. Het weer is weer prima, dus ook deze keer eten we in de boma. Het was een lange dag, dus het is geen straf om na de heerlijke maaltijd naar ons bedje te gaan.